wtorek, 8 grudnia 2015

Wspomnień czar: Michael Schumacher

Witam was w kolejnym wpisie, jest to czwarty (trzeci pełnoprawny) spot z serii wspomnień czar. Jest to seria poświęcona historii Formuły 1, historiom kierowców itp. Dzisiaj wspomnę mistrza świata, który żyje, ale niedawno zakończył karierę w Formule 1. Zapraszam do dalszej części:

Michael Schumacher (3.01.1969)- najbardziej utytułowany w historii Formuły 1, niemiecki kierowca. Do niego należą rekordy największej ilości mistrzostw, zwycięstw, pole position. W Formule jeździł w latach 1991-2012 z przerwą na sezony 2007-2009, kiedy był na emeryturze. Z wykształcenia był blacharzem, lecz ojciec zaprowadził go na tor wyścigowy i od razu odkryto w nim wielki talent, jego sponsorem była firma Dekra.

Jordan:
To właśnie w zespole Jordan zadebiutował w Formule 1 podczas GP Belgii w sezonie 1991, zaprezentował się ze świetnej strony pokonując wielu uznanych rywali oraz partnera zespołowego Andreę de Cesarisa. Nie ukończył co prawda wyścigu, ale został okrzyknięty gwiazdą zespołu i opuszcza ten zespół na rzecz lepszego Benettona.

Benetton:
W tym samym roku co zadebiutował dołącza do zespołu Benetton, zespołu mocniejszego, lecz będącego w tyle za McLarenem czy Ferrari. W pierwszym sezonie nie dokonuje cudów, ale prezentuje dobre tempo i staje się liderem ekipy, po tym jak Piquet odchodzi na emeryturę. W następnym sezonie wygra swój pierwszy wyścig w Belgii, pozostaje w ekipie na kolejny sezon, w którym ponownie wygrywa wyścig. Sezon 1994 przynosi rewolucje techniczne- zakazanie elektronicznych systemów wspomagania kierowania, jego głównym rywalem z początku jest Ayrton Senna, którego pokonuje, a po jego śmierci rywalizuje z Damonem Hillem, ten pierwszy oskarżył zespół o nieuczciwe stosowanie elektronicznych systemów, później dochodzą kolejne kontrowersje przez co zostaje zdyskwalifikowany na dwa wyścigi, koniec końców jednak wygrywa mistrzostwa. W następnym sezonie Benetton nie ma już sobie równych. Schumacher dominuje stawką jak chce, jest liderem zespołu. W wspaniałym stylu wygrywa GP Belgii, startując z 16 miejsca. Zdobywa podwójne mistrzostwo i ogłasza swoje przejście do Ferrari na rok 1996, czym wzbudza ogromną
sensacje.





























Ferrari:
Przed sezonem 1996 włoska stajnia przedstawia swoich kierowców, którymi zostali Schumacher i Irvine zaczęła się wówczas nowa era w Maranello. Na początku Ferrari próbuje dogonić rywali w postępie technologicznym. Z Williamsami nie ma szans, ale z pomocą przychodzi Ross Brawn- autor sukcesów Benettona. Z jego pomocą Schumacher wygrywa 3 wyścigi i zajmuje 3 pozycję na koniec sezonu, przegrywając tylko i wyłącznie z kierowcami Williamsa. Następny sezon jest o wiele bardziej wyrównany i Schumacher walczy o mistrzostwo do końca z Villeneuvem, którego wypycha z toru i za swoje zachowanie zostaje ukarany dyskwalifikacją z sezonu. W następnym sezonie przegrywa z bolidami McLarena, które były nie do zatrzymania. Na rok 1999 otrzymuje mistrzowski samochód, jednak ulega kontuzji podczas wyścigu na Silverstone i ostatecznie zajmuje dopiero 5 miejsce. Po sezonie jego partnerem został Barrichello. Rok 2000 zaczyna nową erę- erę Schumachera. Podczas GP Monako zmienia swój biały kask z elementami flagi Niemiec na czerwony, od tamtej pory jest niepowstrzymanym tytanem bije wszelkie rekordy zdobywa swoje trzecie mistrzostwo. Następny rok- jeszcze większe sukcesy, jest perfekcyjny w każdym calu. Niestety zespół i on doprowadzają do nieuczciwych praktyk względem Barrichello. W 2002 roku Ferrari zdobywa dublet na koniec sezonu,a Schumacher już jest 5-krotnym mistrzem świata i zrównuje się z osiągnięciami z Juanem Manuel Fangio. W 2003 zdobywa 6-te, przedostatnie mistrzostwo, a rok później 7-me, rekord zwycięstw w sezonie, dublet z Barrichello, łamie wszelkie rekordy staje się ulubieńcem tifosich. Koniec jego ery zaczął się wraz z rokiem 2005, kiedy doszło do zmiany w przepisach zalicza fatalny sezon, wygrywając jedynie kontrowersyjny wyścig w Indianapolis, w którym uczestniczy zaledwie 6 bolidów. Po sezonie jego partnerem zostaje Felipe Massa. W 2006 Ferrari przygotowuje lepszy bolid, jednak dalej to za mało na Alonso, podczas GP Włoch ogłasza swoje odejście z F1, wygrywa swój ostatni wyścig w Chinach. Odchodzi, a wraz z nim Ross Brawn. Pozostaje jednak ambasadorem marki.

Powrót z Mercedesem:
Jednak ciągle jest mu mało. Po nieudanym powrocie w 2009 z Ferrarim, ulega namowom Rossa Brawna szefa ekipy Mercedesa i powraca na sezon 2010. Jego partnerem zostaje Nico Rosberg. Niemiec nie błyszczy jednak jak za dawnych lat, przegrywając pojedynek zespołowy z młodszym kolegą. Powrócił po to, by walczył o 8-me mistrzostwo, a skończyło się wszystko na jednym podium w GP Europy 2012. Schumacher po wielu plotkach kończy karierę w 2012, po nie najlepszym powrocie, ustępując miejsca Hamiltonowi, który zostaje dwukrotnym mistrzem świata. Pozostaje jednak ambasadorem marki tak jak było wcześniej w przypadku Ferrari.

Wypadek na nartach:
Po zakończeniu kariery udał się do swojego domu w Szwajcarii, gdzie naprawdę miał majątek, o którym można tylko pomarzyć. 29 grudnia 2013 zjeżdżał na nartach we Francji, zboczył z trasy i uderzył w kamień, gdyby nie kask nie byłoby go dzisiaj z nami. Jego stan był krytyczny, a jego tragedię wykorzystywano do celów marketingowych. Pół roku trwało wybudzanie ze śpiączki, po wybudzeniu jednak niewiele się poprawiło, kontaktuje się z rodziną za pomocą oczu, kiedy słyszy członków rodziny, płacze, jednak nie chodzi i nie mówi. Dane są skąpe, ponieważ rodzina dobrze pilnuje tajemnicy na temat jego stanu zdrowia, a jeżeli by się poprawił to byłoby już o tym dawno wiadomo.
 
Na koniec dodam tylko, że wspierajmy Michaela w jego walce o życie jak chcemy np. modlitwą. Szybkiego powrotu do zdrowia życzy tobie fan Formuły 1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz