piątek, 4 grudnia 2015

Historia zespołu Lotus Enstone (2012-2015)

Cześć wczoraj w późnych godzinach wieczornych Renault wykupiło Lotusa, powróciliśmy zatem do sytuacji sprzed 2010, że Renault było w pełni zaangażowane w ten projekt. Wówczas po kryzysie i aferze crashgate Renault sprzedało 75% udziałów luksemburskiej spółce Genii Capital, na której czele stoją Lopez i Lux. Zatrudnili Kubicę i sezony 2010 i 11 zaliczyli pod nazwą Renault. Przed tym drugim jednak Renówka była nią tylko z nazwy, bowiem pozostałe udziały posiadała spółka Lotus Cars, a zespół był tak nazwany tylko dlatego, że był w stawce drugi Lotus, z którym toczono spór o nazwę. Twór ten nazywano Lotus Renault GP. Pod koniec listopada 2011 zatrudniono Raikkonena, a na początku grudnia, zniknął zespół Renault F1, który pozostał jedynie dostawcą silników.

2012:
Kierowcami na ten sezon zostali Raikkonen i Grosjean. Zespół od początku sezonu jeździł bardzo dobrze, co prawda nie wystarczało to na walkę z Red Bullem czy McLarenem, ale zwiększali przewagę nad Mercedesem. Grosjean odstawał od Raikkonena tempem czy doświadczeniem, jego kraksy były częste. Punktem kulminacyjnym było GP Belgii, w którym Francuz doprowadził do gigantycznej kolizji i został zawieszony na następny wyścig i zastąpił go Jerome d'Ambrosio, od tamtego czasu jazda Groszka się poprawiła. Najlepszym wyścigiem sezonu dla nich było GP Abu Zabi, w którym wygrał Raikkonen. Sezon zakończyli na 4 miejscu gromadząc 303 punkty, Raikkonen był 3, a Grosjean 8.













2013:
Zaczęli sezon z wysokiego C, od zwycięstwa Raikkonena w Australii, które się okazało ostatnim w historii, ogólnie początek sezonu był dla nich kosmiczny i byli drugą siłą stawki, Raikkonen walczył z Vettelem i Alonso o pierwsze miejsce, lecz od pewnego momentu do końca Vettel im odjechał. Forma zespołu zaczęła spadać, dodatkowo pojawiły się głosy o problemach finansowych zespołu oraz odszedł szef techniczny James Allison. We wrześniu potwierdzono odejście Raikkonena po sezonie do Ferrari. Na dwa ostatnie wyścigi zespół zatrudnił Kovalainena, a po nieudanych negocjacjach z Quantum i Hulkenbergiem, postawili na duet Grosjean-Maldonado, ten drugi gwarantuje duże pieniądze. Ponownie byli 4, zdobywając 313 punktów, Raikkonen 5, a Grosjean 7.


2014:
Przed sezonem do użytku weszły silniki V6, zespół Lotus pozostał wierny Renault oraz postawił na duet dobrze płacących kierowców. Z ekipą pożegnali się Raikkonen i Boullier, twórcy sukcesów z dwóch ostatnich lat. Zespół nie potrafił poradzić się z jednostką Renault i w połowie sezonu podpisali umowę z Mercedesem. Jeździli dobre wyścigi jedynie na torach, gdzie silniki nie odgrywały dużej roli. Problemy finansowe były przyćmione przez Caterhama i Marussię, zespół był dopiero ósmy, zdobywając jedynie 10 punktów. Postanowiono nie zmieniać kierowców.
 
2015:
Zaczęli sezon od odpadnięcia dwóch kierowców w inauguracyjnym wyścigu w Melbourne. Z wyścigu na wyścig było jednak co raz lepiej i gonili głównego rywala czyli Force India, w pewnym momencie nawet wygrywali z nimi, ale słaba postawa Maldonado oraz nie wystarczająco dobra jazda Grosjeana dały w rezultacie 6 miejsce oraz jedno miejsce na podium w Belgii. Zespół wykrwawiał się co raz bardziej, cudem uczestnicząc w części wyścigów. We wrześniu Renault podpisało list intencyjny w sprawie przejęcia, a Grosjean pożegnał się z zespołem, na jego miejsce zatrudniono Palmera. 3 grudnia w późnych godzinach oficjalnie Renault zostało właścicielem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz